Editorial Economía, empresa, sociedad y educación: Alianzas necesarias para crear valor compartido en entornos mediados por la transformación digital y la inteligencia artificial

Abstract

.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ana Acosta de Mavárez

Dra. Ana Acosta de Mavárez
Doctora en Ciencias Gerenciales
Profesora Titular e Investigadora
Universidad del Zulia (Venezuela).
Editora Invitada de la Revista de Ciencias Sociales (RCS-Ve)
E-mail: anmavarez10@gmail.com
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7983-4531

References

Castells, M., y Himanen, P. (2014). Models of development in the global information age: Constructing an analytical framework. In M. Castellss y P. Himanen (Eds.) Reconceptualizing development in the global information age (pp. 7-28). Oxford University Press.

Naciones Unidas (2024). Desafíos globales: Inteligencia artificial (IA). Naciones Unidas. https://www.un.org/es/global-issues/artificial-intelligence

Porter, M. E., y Kramer, M. R. (2011). Creating shared value. How to reinvent capitalism—and unleash a wave of innovation and growth. Harvard Business Review (January/February). 62-77. https://hbr.org/2011/01/the-big-idea-creating-shared-value

Stiglitz, J. E. (2019). People, power, and profits: Progressive capitalism for an age of discontent. W. W. Norton & Company.
Published
2025-10-09
How to Cite
Acosta de Mavárez, A. (2025). Editorial Economía, empresa, sociedad y educación: Alianzas necesarias para crear valor compartido en entornos mediados por la transformación digital y la inteligencia artificial. Revista De Ciencias Sociales, 31, 14-19. https://doi.org/10.31876/rcs.v31i.44548